Zaloguj się aby zobaczyć całość
5/5 (5)

co czytac w tym miesiacu ksiazki dla robiacych kariereNie ma lepszego sposobu na rozwój i poszerzanie swoich horyzontów niż czytanie. Po pozytywnych recenzjach, wracamy z cyklem książkowych propozycji, po które warto sięgnąć w tym miesiącu.

 

 

By lepiej zrozumieć biznes

A jeśli biznes, to również marketing. Aby lepiej zrozumieć zasady, jakimi rządzi się świat marek polecamy Ci:

 

Zakamarki marki, Paweł Tkaczyk

Książka zdobyła tytuł „Marketingowej książki 2011” roku i od tego czasu jest lekturą obowiązkową na kilku polskich wyższych uczelniach. Odpowiada na podstawowe pytania dotyczące promowania każdej marki, usługi czy biznesu.

 

100 idei, które zmieniły reklamę, Simon Veksner

Świat reklamy jest niezwykle intrygujący. W książce zaprezentowane zostało, aż 100 zagadnień z historii reklamy, które w przystępny sposób opisują najważniejsze rodzaje reklamy, strategii, metod, czy chwytów stosowanych w tej branży. Ciekawie opisane zostały też zmiany w podejściu do konsumenta oraz techniki, jakie stosowały i wciąż stosują wielkie firmy reklamowe.

 

Twarze polskiego biznesu, Joanna Rubin

O biznesie najlepiej uczyć się od jego ikon. Taką lekcję przyniesie lektura „Twarzy polskiego biznesu”. Blogerka Joanna Rubin zaprosiła do rozmowy przy kawie ulubionych liderów polskiego biznesu: dr Irenę Eris, Teresę Mokrysz, Solange Olszewską, Joanną Klimas, Piotra Voelkela, Wojciecha Kruka, Rafała Brzoskę, prof. Andrzeja Blikle oraz Michała Czekalskiego i Łukasza Olek. Dyskutują o swoich historiach, marzeniach i wartościach, za które dadzą się pokroić. Książka przepełniona jest wręcz inspiracjami biznesowymi.

 

By sprzedawać za dwóch

Wbrew pozorom techniki sprzedaży znać powinni nie tylko handlowcy. Przecież tak naprawdę, korzystamy z nim każdego dnia rozmawiając z szefem, kolegą z działu, klientem czy partnerem biznesowym. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak być dobrym sprzedawcą – przeczytaj:

 

Jak być dobrym sprzedawcą, Daniel Pink

Autor podobnie jak w książce „Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację” prezentuje często sprzeczne z intuicją – spostrzeżenia. Odkrywa trzy filary podejścia skutecznego sprzedawcy, wyjaśnia, dlaczego ekstrawertycy wcale nie są najlepszymi sprzedawcami, i pokazuje, że wskazanie ludziom sposobu działania często więcej znaczy, niż zmiana ich sposobu myślenia. Opisuje też 6 rodzajów prezentacji oraz 3 zasady lepszego rozumienia sposobu widzenia drugiej stronu. Czy nie są to rzeczy, które powinien znać każdy z nas?

 

Odwiedź stronę dotyczącą rynku pracy dedykowaną Specjalistom ds. sprzedaży >>

 

By dać się zrozumieć w pracy

Sztuka poprawnego wysławiania się zanika! Od lat zwracają na to uwagę językoznawcy, ale podkreślają też rekruterzy. Osoby posługujące się poprawnie językiem polskim, są poszukiwane na wagę złota. Dlatego, my polecamy:

 

Sztuka mówienia bez bełkotania i faflunienia, Mirosław Oczkoś

Sztukę poprawnego mówienia opanować powinni nie tylko profesjonalni mówcy. Autor proponuje czytelnikom garść teorii oraz ćwiczeń i łamańców językowych, które pozwolą rozruszać aparat mowy, udoskonalić dykcję i mówić ładniej. Książka dostępna jest również w wersji audiobooka, dzięki czemu ćwiczyć można choćby w samochodzie w drodze do pracy.

 

By lepiej prezentować

Za pomocą prostego rysunku, można przekazać czasem więcej niż podczas długiego wywodu. Zasady tworzenia czytelnych i zrozumiałych szkiców, przydadzą się każdemu, kto choć raz musiał wykorzystać tablicę lub flipchart podczas służbowego spotkania, próbując narysować proces, mechanizm czy produkt, o którym mówi. Te osoby odsyłamy do:

 

Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru, Dan Roam

Autor pokazuje jak wizualnie definiować problem i przedstawiać go innym, dostosowywać formę i treść rysunku do oczekiwań odbiorcy, jasno i precyzyjnie formułować swój komunikat. Czytelnik odkrywa też siłę tkwiącą w rozrysowywaniu problemów i znajdowaniu ich nieoczywistych, nieszablonowych, błyskotliwych rozwiązań. Strzałki, ludziki i proste elementy mają siłę przekonywania.

 

By znaleźć równowagę, w skandynawskim stylu

Jeśli odpoczywać to w stylu skandynawskim. Pod kocem, z herbatą lub kawą w kubku. Przepis na szczęście prosto ze świata fiordów znajdziesz w :

 

Hygge. Klucz do szczęścia, Meik Wiking

Hygge jest pojęciem, którego nie da się dosłownie przetłumaczyć na język polski, a które jest jednym z najpiękniejszych duńskich słów. To określenie na uczucie szczęścia, ciepła, komfortu i bezpieczeństwa. Duńczycy są jednym z najszczęśliwszych narodów na świecie. Autor przybliża duński przepis na szczęście, którym jest właśnie filozofia hygge. Duńczycy cieszą się z drobnostek, żyją wolniej i spędzają dużo czasu z bliskimi. Bo w końcu szczęście to radość z małych rzeczy!

 

Czekamy też na Wasze rekomendacje i propozycje!


Autor wpisu: Maja Gojtowska
  • http://paweltkaczyk.com Paweł Tkaczyk

    Dzięki za rekomendację 😉