Zaloguj się aby zobaczyć całość
3.2/5 (15)

5 nawyow przez ktore nikt nie lubi Cie w pracyZłe nawyki mogą skutecznie utrudniać pracę Tobie i Twoim współpracownikom. Współdzieląc przestrzeń z innymi trzeba szanować również ich potrzeby. Ci, którzy o tym zapominają… mogą stracić szacunek, zaufanie i sympatię kolegów.

 

 

 

Oto zestawienie nawyków, które są szczególnie uciążliwe dla otoczenia. Sprawdź, czy i Ty nie musisz się ich pozbyć.

 

1.Przychodzisz do pracy chorym

Nie ma nic przyjemnego w kontakcie z osobą chorą. Pociągnie nosem, ciągłe kichanie, chrypa nie sprzyjają atmosferze kreatywności i produktywności. Dodatkowo przychodząc do pracy chorym rozsiewasz zarazki na innych. A przecież nikt nie lubi być chory. Dlatego przy najbliższym przeziębieniu … zostań w domu!

 

Co możesz zrobić?

  • dla własnego (i kolegów z pokoju) dobra wydobrzej na zwolnieniu lekarskim

 

2.  Jesz przy biurku. Zawsze

Po pierwsze obiadowa przerwa w pracy jest dobra dla Ciebie i Twojej produktywności. Pozwala złapać oddech, rozprostować kręgosłup, przewietrzyć umysł (czytaj: Przerwa na imprezę). Pamiętaj też, że ciągłe spożywanie posiłków przy biurku może być denerwujące dla Twoich współpracowników. I chociaż pewnie każdemu w pośpiechu zdarza się czasami zjeść posiłek przy komputerze, stałe chrupanie, mlaskanie, siorbanie i rozsiewanie (nie)apetycznych zapachów  na dłużą metę może męczyć. Dlatego jeśli czujesz głód, rozpraw się z nim z dala od biurka.

 

Co możesz zrobić?

  • zapytaj kolegów z pokoju czy możesz zjeść przy biurku
  • daj sobie chwilę wytchnienia od pracy i zjedz w innym otoczeniu wychodząc do kuchni czy stołówki

 

3. Pijesz kawę z cudzego kubka

Większość osób ma swój ulubiony biurowy kubek. Są to prezenty, pamiątki albo po prostu przedmioty przyniesione z domu, by milej się pracowało. Nie ma nic bardziej irytującego niż kilkugodzinne poszukiwanie swojego kubka i odkrycie, że pijesz z niego… Ty. Dlatego jeśli masz ochotę na kawę lub herbatę skorzystaj z ogólnofirmowych kubków lub… przynieś swój.

 

Co możesz zrobić?

  • na firmowe Mikołajki lub obchodzone w pracy urodziny poproś o kubek

 

4. Wszędzie bałaganisz

Cienka jest linia pomiędzy artystycznym rozgardiaszem, a uciążliwym bałaganem. Ale jeśli wszędzie w gabinecie, sali konferencyjnej, łazience czy kuchni razem z Tobą pojawiają się chaos, to prawdopodobnie stajesz się męczący dla współpracowników. Dlatego jeśli chcesz okazać szacunek swoim kolegom – sprzątaj po sobie. Szczególnie, jeśli korzystasz z przestrzeni wspólnej.

 

Co możesz zrobić?

  • zarezerwuj sobie raz w tygodniu kwadrans lub codziennie kilka minut na porządki biurka i przestrzeni wokół siebie

5. Robisz na spotkaniach coś innego

Podczas spotkania, zamiast słuchać odpisujesz na maile w telefonie, a na warsztacie strategicznym co chwilę odbierasz Bardzo Ważny Telefon. To jednoznaczny sygnał dla współpracowników, że nie jesteś zainteresowany tym, co mają Ci do przekazania. Pamiętaj! Jeśli nie słuchasz, kiedyś możesz również zostać niewysłuchany.

 

Co możesz zrobić?

  • na czas spotkania, o ile nie czekasz na umówiony wcześniej telefon, zostaw komórkę w pokoju
  • notatki ze spotkania rób… w zeszycie – telefon i komputer nie będą Cię kusiły do oderwania się od tematu spotkania

 

Myślicie, że łatwo jest się oduczyć złych nawyków w pracy?


Autor wpisu: Maja Gojtowska