Zaloguj się aby zobaczyć całość
5/5 (2)

4 rzeczy wplywajacych na szczescie w pracyWbrew pozorom do szczęścia w pracy nie wystarczy wysoka pensja, darmowe lunche i nowoczesne biuro. Jak zwracają uwagę eksperci na poczucie szczęścia pracowników w pracy mają wpływ, aż 4 dość nieoczywiste elementy. Ich obecność przekłada się na wyraźny wzrost radości z wykonywanych obowiązków.

 

 

Praca powinna stawiać przed nami wzywania

To one przekładają się bezpośrednio na nasze zaangażowanie. Jeśli będziemy wykonywać pracę tylko dlatego, że ktoś nam każe nie będziemy szczęśliwi. Jeśli będzie jej towarzyszyć szczera pasja, nie zabraknie też czystej radości. Dzieje się tak ze względu na zadania, które nas nie interesują, są dla nas żmudne i pozbawione sensu. Zatem mimo, że inne czynniki próbują nam zrekompensować mało interesującą treść pracy, to nie potrafimy się tym cieszyć.

– Nawet jeśli jesteśmy zatrudnieni w cieszącej się doskonałym wizerunkiem, nowoczesnej korporacji, ale wykonujemy czynności, które nie sprawiają nam przyjemności, to przestajemy być zmotywowani. Wówczas komfortowa atmosfera, dobry kontakt z zespołem, wysokie zarobki, pakiet benefitów, dogodna lokalizacja czy nowoczesne biuro przestają być istotne. Każdy dzień staje się męczący i odbiera energię – mówi dr Ewa Jarczewska – Gerc z Uniwersytetu SWPS.

 

Poczucie rozwoju

Jak wynika z badań Teresy Amabile z Uniwersytetu Harvarda nasze najszczęśliwsze i najbardziej efektywne dni w pracy są też tymi, w których robimy największy krok naprzód, rozwijamy się lub zdobywamy nowe umiejętności. Firmy, które stawiają na ciągły rozwój swojego zespołu, przykładają się do wzrostu ich szczęścia.

 

Identyfikacja z wartościami firmy

Wartości korporacyjne organizacji są ważne szczególnie dla przedstawicieli młodego pokolenia. Potwierdza to raport Deoitte – „The 2016 Deloitte Millennial Survey”.

Jak się okazuje, wybory dokonywane przez przedstawicieli pokolenia Y w kwestii kariery zawodowej opierają się na wartościach osobistych. Aż siedmiu na dziesięciu ankietowanych uważa, że wartości te są również podzielane przez organizację, w której pracują. Prawie połowa nie podjęła się w pracy wykonania projektu, który kłócił się z ich osobistym systemem wartości i zasadami etycznymi” – mówi Natalia Pisarek, lider zespołu Human Capital Consulting w Deloitte.

Te wyniki nie dziwią ekspertki Uniwersytetu SWPS  Jeżeli misja przedsiębiorstwa realizuje nasze życiowe postawy lub idee, wówczas jesteśmy zmotywowani do tego, aby pracować nawet jeśli nie mamy najwyższego uposażenia czy reprezentacyjnej siedziby firmy. Efekt ten działa niestety także w drugą stronę – jeśli nasza praca zakłada konieczność podjęcia działania sprzecznego z naszymi zasadami czy normami, wówczas nawet wysokie zarobki nie dadzą nam satysfakcji. Poza tym, bardzo szybko doświadczymy wypalenia bieżących zasobów i kontynuacja pracy będzie dla nas obciążająca – zwraca uwagę Ewa Jarczewska – Gerc.

 

Chcesz lepiej ogarniać pracę i nie tylko? Naucz się… odpuszczać >>

 

Atmosfera w pracy

Jak pokazują wyniki badania Pracuj.pl „Specjaliści na rynku pracy 2016”, atmosfera pracy jest nieustająco jednym z głównych czynników motywujących do zmiany pracy. O ile zła zachęca do poszukiwań nowych wyzwań, dobra… sprawia, że jesteśmy szczęśliwi.

Rzecz jasna im milsza atmosfera, tym bardziej ma się ochotę przyjść do biura. Jednak bliskie relacje w pracy mają także wady. Dotyczy to w szczególności sytuacji podległości służbowej. Kiedy kontakt z naszym podwładnym jest zbyt bliski, to trudniejsze staje się delegowanie na niego zadań – pojawiają się opory w stawianiu i egzekwowaniu wytycznych względem jego pracy. W konsekwencji może dojść do znacznego pogorszenia relacji, bowiem w którymś momencie nasza frustracja wzrośnie i możemy wybuchnąć w najmniej spodziewanym momencie. Zatem dbajmy o życzliwe relacje zachowując zdrowy dystans – komentuje dr Ewa Jarczewska – Gerc z Uniwersytetu SWPS.

 

A co wpływa na Wasze szczęście w pracy?


Autor wpisu: admin