Porady Rozmowa kwalifikacyjna Renesans marketingu i PR?
17.07.2014  | 5 min czytania

Renesans marketingu i PR?

17.07.2014  | 5 min czytania
Autor wpisu admin

Group of Multiethnic People Discussing About MarketingLiczba ofert pracy dla marketingowców rośnie – w II kwartale tego roku na Pracuj.pl było ich blisko 4,5 tys.; to o 14 proc. więcej niż w 2013 roku. Szczególnie pożądani są specjaliści ds. marketingu internetowego i specjaliści ds. PR – dla tych ostatnich ogłoszeń było prawie 40% więcej niż rok wcześniej. Najczęstsze wymaganie? Kompetencje analityczne. 

 

 

 

Gdzie szukać?

Specjalistom od marketingu pracę najłatwiej jest znaleźć w:

  • sektorze handlowym,
  • w branży marketingowej,
  • FMCG.

 

Najwięcej ofert pracy dla specjalistów ds. PR opublikowały zaś branże z obszarów:

  • bankowości i finansów,
  • handlu i sprzedaży,
  • telekomunikacji i zaawansowanych technologii.

 

Skuteczne wsparcie sprzedaży w cenie

Z analizy ofert pracy wynika, że najbardziej poszukiwani są specjaliści od marketingu bezpośrednio związanego ze wsparciem sprzedaży i rozwoju produktów. Jedna na trzy oferty dla marketingowców to oferty pracy z obszaru marketingu handlowego. Dwie kolejne najbardziej poszukiwane kategorie to specjaliści od kampanii marketingowych i zarządzania produktem.

 

Firmy dbają o swój wizerunek i kochają sieć

Ofert dla specjalistów ds. PR przybyło aż o 40 proc. Największy przyrost ogłoszeń odnotowano w przypadku specjalistów od komunikacji wewnętrznej, co oznacza, że firmy zwracają uwagę także na swój wizerunek w oczach pracowników. W porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku ogłoszeń było o 75 proc. więcej.

 

Duży, 40 proc., przyrost ofert odnotowano również w przypadku specjalistów zajmujących się marketingiem w Internecie. Widoczne jest zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się m.in. SEM i SEO, e-mail marketingiem czy social mediami.

 

Marketing bezpośredni vs. nowe media

W stosunku do analogicznego okresu w 2013 spadło natomiast znacząco, bo o prawie 30 proc., zapotrzebowanie na specjalistów do marketingu bezpośredniego. Rosnąca rola marketingu mobilnego czy kanałów takich jak media społecznościowe, wszechobecność Internetu, sprawiają, że tradycyjne formy dotarcia do klienta odchodzą powoli do lamusa – widać to zresztą nie tylko w liczbie ofert pracy, lecz także w wymaganiach w nich podawanych. Dzisiejszy specjalista ds. marketingu powinien przede wszystkim posiadać zdolności analityczne i z łatwością posługiwać się narzędziami do analizy danych.

 

[box type="shadow"]
Fotolia_38224160_Subscription_XXL_miniZastanawiasz się nad pracą w marketingu? Sprawdź oferty pracy tutaj!
[/box]

 Źródło: analiza liczby ogłoszeń na Pracuj.pl

Renesans-marketingu-i-PR-15b_FIN

 

 

Oceń artykuł